VLADA REPUBLIKE HRVATSKE

1620

Na temelju članka 29. stavaka 1. i 2. Zakona o Vladi Republike Hrvatske (»Narodne novine«, broj 150/2011), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 20. lipnja 2012. godine donijela

ODLUKU

O OSNIVANJU POVJERENSTVA ZA POTICANJE ALTERNATIVNOG I IZVANSUDSKOG RJEŠAVANJA SPOROVA U GRAĐANSKOPRAVNIM PREDMETIMA U KOJIMA JE JEDNA OD STRANAKA U SPORU REPUBLIKA HRVATSKA

I.

U svrhu provedbe mjera za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova ovom Odlukom osniva se Povjerenstvo za alternativno i izvansudsko rješavanje sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka u sporu Republika Hrvatska (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), utvrđuju se njegove zadaće i pravila postupanja.

II.

Povjerenstvo se sastoji od tri člana i to: po jedan predstavnik Ministarstva pravosuđa i Ministarstva financija, koji su stalni članovi, te jedan predstavnik tijela državne uprave iz čijeg djelokruga rada je nastao sporni odnos, koji je promjenjivi član. Članovi Povjerenstva imaju svoje zamjenike.

Članove Povjerenstva, odnosno njihove zamjenike, imenuju nadležni čelnici tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je nastao sporni odnos.

Povjerenstvo djeluje pri Ministarstvu pravosuđa.

Povjerenstvo postupa po pravilima iz Protokola o radu Povjerenstva za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka u sporu Republika Hrvatska, koji je sastavni dio ove Odluke.

Stručne poslove za rad Povjerenstva obavlja Ministarstvo pravosuđa. Administrativne poslove za Povjerenstvo obavlja tajnik Povjerenstva, kojeg određuje ministar pravosuđa i koji je državni službenik tog Ministarstva.

Članovi Povjerenstva za rad u Povjerenstvu nemaju pravo na naknadu.

III.

Povjerenstvom predsjedava član koji je predstavnik Ministarstva financija.

Odluke Povjerenstva donose se većinom glasova članova Povjerenstva.

U radu Povjerenstva sudjeluju predstavnici Državnog odvjetništva Republike Hrvatske i Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom.

Povjerenstvo može odlučiti da se po potrebi na sjednicu Povjerenstva pozovu i predstavnici nekih drugih tijela, radi davanja stručnog mišljenja o nekom pitanju koje se pojavi u radu Povjerenstva.

IV.

Povjerenstvo će nakon obavijesti državnog odvjetništva o građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka Republika Hrvatska sukladno Odluci o mjerama za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od strana u sporu Republika Hrvatska razmotriti te predmete i to prioritetno predmete koji su stariji te predmete u kojima odluka o predmetu utječe na rješavanje većeg broja istovrsnih spornih slučajeva.

Nakon razmatranja predmeta Povjerenstvo može dati:

– preporuku odnosno uputu nadležnom tijelu državne uprave iz čijeg djelokruga rada je proizišao sporni odnos o načinu rješavanja toga spora;

– preporuku odnosno uputu nadležnom tijelu državne uprave za poduzimanje mjera kojima će se otkloniti uzroci nastanka spornog odnosa;

– mišljenje za postupanje nadležnom državnom odvjetništvu o načinu rješavanja spora.

U predmetima čija je vrijednost predmeta spora veća od 1.000.000,00 kuna Povjerenstvo daje Vladi Republike Hrvatske prijedlog o načinu rješavanja tih sporova.

V.

Nadležno tijelo državne uprave dužno je, u roku od mjesec dana, izvijestiti Povjerenstvo odnosno Vladu Republike Hrvatske o poduzetim mjerama, po preporuci odnosno uputi Povjerenstva.

VI.

Državno odvjetništvo će, u roku od mjesec dana, izvijestiti Povjerenstvo odnosno Vladu Republike Hrvatske o svojoj odluci povodom danog mišljenja Povjerenstva odnosno Vlade Republike Hrvatske.

VII.

Zadužuju se nadležni ministri da, u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, imenuju stalne članove Povjerenstva iz točke II. ove Odluke.

Zadužuju se čelnici tijela državne uprave iz čijeg djelokruga je proizišao sporni odnos kojeg će razmatrati Povjerenstvo da, u roku od 8 dana od dana poziva Povjerenstva, imenuju promjenjivog člana Povjerenstva iz točke II. ove Odluke, koji će sudjelovati na sjednici Povjerenstva na kojoj će se razmatrati odnosno odlučivati o tom sporu.

VIII.

Ova Odluka stupa na snagu danom donošenja, a objavit će se u »Narodnim novinama«.

Klasa: 740-01/12-01/03

Urbroj: 5030109-12-1

Zagreb, 20. lipnja 2012.

Predsjednik

Zoran Milanović, v. r.

PROTOKOL

o radu Povjerenstva za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka u sporu Republika Hrvatska

I.

Ovim Protokolom uređuje se način postupanja Povjerenstva za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka u sporu Republika Hrvatska (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), razmatranje sporova i donošenje prijedloga i mišljenja za rješavanje tih sporova.

II.

U svom radu Povjerenstvo će prioritetno razmatrati i donositi odluke o postupanju u predmetima iz točke I. Odluke o mjerama za poticanje alternativnog i izvansudskog rješavanja sporova u građanskopravnim predmetima u kojima je jedna od stranaka u sporu Republika Hrvatska (u daljnjem tekstu: Odluka) koji su stariji i u onim predmetima u kojima takva odluka utječe na rješavanje većeg broja istovrsnih spornih slučajeva.

U radu Povjerenstva sudjeluju i predstavnici Državnog odvjetništva Republike Hrvatske i Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom.

Povjerenstvo može na sjednicu Povjerenstva pozvati i predstavnika nekog drugog tijela kad to ocjeni potrebnim.

Predsjednik Povjerenstva saziva sjednicu i predlaže dnevni red.

O radu sjednice Povjerenstva vodi se zapisnik.

Povjerenstvo ne izrađuje pisane otpravke svojih odluka već su one sastavni dio zapisnika, a Povjerenstvo može sačiniti i izvode iz zapisnika.

III.

Prijedlog za razmatranje spora Povjerenstvu može podnijeti tijelo državne uprave iz čijeg djelokruga proizlazi spor ili državno odvjetništvo.

Povjerenstvu se uz prijedlog dostavlja izvješće koje sadrži kratak pregled činjeničnog stanja s pozivanjem na mjerodavno pravo i sudsku praksu u odnosnim slučajevima.

Ako je prijedlog za razmatranje spora podnijelo tijelo državne uprave iz čijeg djelokruga proizlazi spor u pripremi sjednice Povjerenstva zatražit će se izvješće državnog odvjetništva.

Povjerenstvo po potrebi može zatražiti dodatno objašnjenje od državnog odvjetništva i neposredno od tijela državne uprave iz čijeg djelokruga proizlazi konkretni spor.

Državno odvjetništvo i tijelo državne uprave iz čijeg djelokruga proizlazi konkretni spor postupit će po traženju Povjerenstva iz stavka 2. ove točke u najkraćem mogućem roku, a najkasnije u roku od 30 dana.

IV.

Povjerenstvo će o mogućem načinu rješavanja spora odlučiti na temelju činjeničnog stanja utvrđenog u skladu s točkom III. ovog Protokola, bez provođenja dokaznog postupka, posrednom i slobodnom ocjenom dokaza.

Povjerenstvo nakon razmatranja konkretnog spora na sjednici može donijeti:

– preporuku odnosno uputu tijelu državne uprave iz čijeg djelokruga je proizašao konkretni spor o načinu njegovog rješavanja,

– preporuku odnosno uputu tijelu državne uprave iz čijeg djelokruga je proizašao konkretni spor za poduzimanje mjera kojima će se otkloniti uzroci nastanka spornih odnosa,

– mišljenje nadležnom državnom odvjetništvu o načinu rješavanja spora i

– prijedlog Vladi Republike Hrvatske za davanje mišljenja nadležnom državnom odvjetništvu o načinu rješenja spora u predmetima čija vrijednost prelazi iznos od 1.000.000,00 kuna.

Odluka Povjerenstva o načinu rješavanja spora utvrđuje se u zapisniku sa sjednice Povjerenstva na kojoj je donesena. Primjerak zapisnika kojim se predlaže način mogućeg rješenja spora Povjerenstvo dostavlja nadležnom državnom odvjetništvu koje zastupa Republiku Hrvatsku u građanskopravnim predmetima i tijelu državne uprave iz čijeg djelokruga proizlazi spor.

Državno odvjetništvo i tijelu državne uprave iz čijeg djelokruga je nastao spor izvijestit će Povjerenstvo što su poduzeli po donesenim odlukama Povjerenstva.