VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
84
Na temelju članka 30. stavka 1. Zakona o sklapanju i izvršavanju međunarodnih ugovora (»Narodne novine«, broj 28/96), Vlada Republike Hrvatske je na sjednici održanoj 30. srpnja 2009. godine donijela
UREDBU
O OBJAVI DVOSTRANOG SPORAZUMA O PROJEKTU IZME?U VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I KOMISIJE EUROPSKIH ZAJEDNICA VEZANO UZ SUFINANCIRANJE VELIKOG PROJEKTA: »SUSTAV VODOOPSKRBE I ODVODNJE S URE?AJEM ZA PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH VODA SLAVONSKOG BRODA«
Članak 1.
Objavljuje se Dvostrani sporazum o projektu između između Vlade Republike Hrvatske i Komisije Europskih zajednica vezano uz sufinanciranje velikog projekta: »Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda Slavonskog Broda«, potpisan u Bruxellesu, dana 23. travnja 2009. i u Zagrebu dana 29. lipnja 2009. godine, u izvorniku na engleskom jeziku.
Članak 2.
Tekst Dvostranog sporazuma iz članka 1. ove Uredbe u izvorniku na engleskom jeziku i u prijevodu na hrvatski jeziku, glasi:
DVOSTRANI SPORAZUM O PROJEKTU IZME?U VLADE REPUBLIKE HRVATSKE I KOMISIJE EUROPSKIH ZAJEDNICA VEZANO UZ SUFINANCIRANJE VELIKOG PROJEKTA
»SUSTAV VODOOPSKRBE I ODVODNJE S URE?AJEM ZA PROČIŠĆAVANJE OTPADNIH
VODA SLAVONSKOG BRODA«
CCI BR.: 2008HR16IPR003
U OKVIRU INSTRUMENTA
PRETPRISTUPNE POMOĆI (IPA)
IPA Komponenta III – Regionalni razvoj
Operativni program: »Zaštita okoliša«
CCI BR.: 2007HR16IPO003
Naziv i broj prioritetne osi:
Prioritetna os 2 – Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe i integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama
Naziv i broj mjere:
Mjera 2.1 – Uspostava modernih vodoopskrbnih sustava i mreža
Mjera 2.2 – Izgradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda iz kućanstava i industrija i izgradnja/nadogradnja kanalizacijske mreže
VLADA REPUBLIKE HRVATSKE
I
KOMISIJA EUROPSKIH ZAJEDNICA
U daljnjem tekstu zajedno se spominju kao »Stranke« ili pojedinačno kao »Korisnik«, u slučaju Vlade Republike Hrvatske, ili »Komisija«, u slučaju Komisije Europskih zajednica
BUDUĆI DA
1) Dana 17. srpnja 2006. godine Vijeće Europske unije donijelo je Uredbu (EZ) br. 1085/2006[1] kojom se uspostavlja Instrument pretpristupne pomoći (u daljnjem tekstu: »IPA Okvirna uredba«).
2) Dana 12. lipnja 2007. godine Komisija je donijela Uredbu (EZ) br. 718/2007[2] kojom se provodi Okvirna uredba o programu IPA, a koja sadrži detaljna pravila o upravljanju i kontroli (u daljnjem tekstu: »IPA provedbena uredba«).
3) Dana 29. studenog 2007. Komisija je donijela Odluku br. C(2007)5734 kojom se odobrava višegodišnji operativni program »Zaštita okoliša« za sufinanciranje u okviru Instrumenta pretpristupne pomoći u Republici Hrvatskoj.
4) Dana 27. kolovoza 2007. Korisnik i Komisija sklopili su Okvirni sporazum kojim su utvrđena pravila suradnje u vezi s financijskom pomoći Europske zajednice iz Instrumenta pretpristupne pomoći (IPA). Ovaj je Okvirni sporazum stupio na snagu 10. listopada 2007. godine.
5) Dana 10. studenog 2008. godine Korisnik i Komisija sklopili su Sporazum o financiranju kojim su utvrđene konkretne odredbe za provedbu višegodišnjeg Operativnog programa »Zaštita okoliša«. Ovaj je Sporazum o financiranju stupio na snagu 15. prosinca 2008. godine.
6) U skladu s člankom 54. Sporazuma o financiranju, Operativna struktura je 5. veljače 2008. Komisiji predala veliki projekt »Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda Slavonskog Broda« u kojemu se predviđa doprinos iz Instrumenta pretpristupne pomoći u okviru Prioritetne osi 2 – Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe i integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama – višegodišnjeg operativnog programa »Zaštita okoliša. Na zahtjev Komisije, Operativna struktura je 1. prosinca 2008. predala revidiranu prijavu projekta.
7) Dana 6. travnja 2009. godine Komisija je donijela odluku br. C (2009) 2242 kojom se odobrava sufinanciranje Zajednice velikog projekta »Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda Slavonskog Broda«.
8) U skladu s člankom 54. Sporazuma o financiranju, u odluci Komisije kojom se odobrava projekt definira se fizički objekt i prihvatljivi javni izdaci na koje se primjenjuje stopa sufinanciranja za prioritetnu os, a nakon nje slijedi dvostrani sporazum o projektu s Korisnikom.
SPORAZUMJELE SU SE KAKO SLIJEDI:
Članak 1.
PREDMET
Ovaj Dvostrani sporazum o projektu sklopljen je između Korisnika i Komisije. Odnosi se na projekt Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda Slavonskog Broda usvojen Odlukom Komisije br. C (2009) 2242 i opisan u Dodatku I. Svi dokumenti i korespondencija vezani uz ovaj projekt moraju nositi oznaku (CCI) 2008HR16IPO003.
Članak 2.
FINANCIRANJE PROJEKTA
1. Prihvatljivi javni izdaci izračunati u skladu s člankom 150. Uredbe Komisije (EZ) br. 718/2007 iznose 20.459.900 €.
2. Na projekt se primjenjuje stopa sufinanciranja za Prioritetnu os 2 – Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe i integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama – Operativnog programa »Zaštita okoliša«. Najveći mogući doprinos Zajednice projektu iznosi 15.344.925 €.
3. Doprinos Zajednice sufinanciranju projekta podliježe ispunjavanju odredbi ovog Dvostranog sporazuma o projektu i obveza i uvjeta utvrđenih u Okvirnom sporazumu, Sporazumu o financiranju, kao i zakonodavnog i ugovornog okvira koji se primjenjuje na pretpristupnu pomoć.
Članak 3.
RAZDOBLJE PRIHVATLJIVOSTI
Razdoblje prihvatljivosti propisano je u članku 11. stavak 3., članku 34. stavak 2., te članku 43. Sporazuma o financiranju.
Članak 4.
PRIHVATLJIVI IZDACI
Izdaci nastali u provedbi projekta prihvatljivi su za sufinanciranje od strane Zajednice ako:
a) su stvarno nastali unutar razdoblja prihvatljivosti utvrđenog u gornjem članku 3. i potkrijepljeni plaćenim fakturama ili računovodstvenom dokumentacijom istovjetne dokazne vrijednosti;
b) su ugovori zbog kojih su takvi izdaci nastali u skladu s projektom kako je doneseno Odlukom Komisije br. C (2009) 2242 od 6. travnja 2009.;
c) su nastali u skladu s načelima dobrog financijskog upravljanja, a posebno načelom ekonomičnosti i isplativosti; te
d) su u skladu s pravilima prihvatljivosti propisanima u Poglavlju VI. Sporazuma o financiranju.
Članak 5.
SPORAZUM
1. Sporazum iz članka 51. stavka 3. Sporazuma o financiranju mora biti potpisan prije početka bilo kojeg ugovora u okviru projekta. Osim toga, u sporazumu se moraju odrediti načini predaje projekta krajnjem primatelju nakon njegova završetka.
2. Potpisan primjerak sporazuma šalje se službama Komisije.
3. Bez obzira na gore navedeno, zahtjevi iz članka 27. Sporazuma o financiranju ostaju na snazi.
Članak 6.
PRAVILA I POSTUPCI JAVNE NABAVE
Pravila i postupci javne nabave koji se moraju slijediti propisani su u člancima 44., 46. i 48. Sporazuma o financiranju. Osim toga, i ako je primjenjivo, primjenjuju se i pravila utvrđena u članku 20. Sporazuma o financiranju kojima se uređuje javna nabava međunarodnih financijskih institucija.
Članak 7.
NADZOR
1. Nadzor se odnosi na uporabu sustava informacija radi praćenja napretka u provedbi projekta. U nadzoru se koriste financijski i fizički pokazatelji koji omogućuju usporedbu stvarnog napretka prema dovršetku projekta s Indikativnim rasporedom aktivnosti/Planom izdataka koji su predstavljeni u Dodatku I.
2. Provedba projekta nadzire se u skladu s odredbama Poglavlja XIII (Nadzor i evaluacija) Sporazuma o financiranju. To će, između ostalog, zahtijevati:
a) Operativnu strukturu i, ako je potrebno, relevantnog Ugovaratelja, koja će voditi aktivnosti nadzora projekta;
b) Sektorski nadzorni odbor koji preispituje napredovanje provedbe;
c) pripremu evidencija o nadzoru koje osigurava Komisija. Te evidencije o nadzoru čine glavni dio sektorskog godišnjeg izvješća o provedbi u skladu s člancima 84. i 85. Sporazuma o financiranju;
d) posebna ili ad-hoc izvješća o nadzoru, ako Operativna struktura ili službe Komisije to smatraju nužnim;
e) fizičke provjere na licu mjesta.
Članak 8.
EVALUACIJA
1. Ocjenjivanje projekta može se provesti tijekom njegove provedbe na zahtjev Korisnika ili na inicijativu Komisije kako bi se ocijenilo napreduje li projekt prema završetku u skladu s ciljevima izvorno utvrđenima u Dodatku I ovog sporazuma i predložile prilagodbe potrebne radi rješavanja problema koji se pojavljuju tijekom provedbe.
2. Ex-post (naknadnu) ocjenu učinka projekta može obaviti procjenitelj kojeg imenuje ili Korisnik ili Komisija po završetku projekta.
Članak 9.
IZMJENA PROJEKTA
1. Svaka izmjena odobrenog projekta zahtijeva odobrenje Komisije posredstvom odluke o izmjeni ili razmjenom pisama između Korisnika i službi Komisije.
2. Izdaci vezani uz fizički objekt koji su izmjenom uvedeni u projekt prihvatljivi su od datuma odobrenja izmjene od strane Komisije.
3. Svaka izmjena projekta predstavljenog u Dodatku I ovog sporazuma koja djeluje na sadržaj operativnog programa zahtijevat će ne samo odluku Komisije o izmjeni koja se odnosi na projekt, već i odluku o izmjeni operativnog programa. Stoga se takvi zahtjevi za izmjenom projekta prihvaćaju samo ako se predaju zajedno s nužnim zahtjevom za izmjenom operativnog programa.
4. Svaka veća izmjena projekta definiranog u Dodatku I ovog Dvostranog sporazuma o projektu zahtijeva odobrenje Komisije posredstvom odluke o izmjeni. Takve izmjene moraju biti potkrijepljene pravilno motiviranim zahtjevom koji se mora predati prije isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka definiranog u gornjem članku 3.
Izmjena se smatra većom kad uključuje:
a) promjenu bilo kojeg od elemenata opisanih u točkama 4. (Opis projekta) i 5. (Ciljevi) Dodatka I ovog Dvostranog sporazuma o projektu; ili
b) svaku promjenu iznosa doprinosa Zajednice dodijeljenog projektu; ili
c) promjenu prihvatljivih javnih izdataka projekta; ili
d) značajnu promjenu fizičkih obilježja ili funkcionalne svrhe projekta kojom se mijenjaju njegovi ciljevi, uključujući dodavanje fizičke komponente koja nije obuhvaćena izvornom odlukom; ili
e) promjenu u uvjetima vlasništva ili upravljanja projektom.
5. Svaka manja izmjena projekta može se odobriti razmjenom pisama između Korisnika i službi Komisije na temelju pravilno motiviranog prijedloga koji se mora predati prije isteka razdoblja prihvatljivosti izdataka definiranog u gornjem članku 3.
Izmjena se smatra manjom u svim slučajevima osim onima navedenima u prethodnom stavku, posebno kad se odnosi na
a) produljenje razdoblja provedbe izvorno predviđenog u prijavi projekta; ili
b) izmjene i dopune Indikativnog rasporeda aktivnosti/Plana izdataka koje nisu obuhvaćene gornjih stavkom 4. točka (c); ili
c) promjenu fizičkih obilježja ili funkcionalne svrhe projekta koja ne utječe na njegove opće ciljeve.
6. Sektorski nadzorni odbor mora biti obaviješten o prijedlozima za većim i manjim izmjenama projekta.
7. Opće je pravilo da bi broj većih izmjena projekta koje zahtijevaju odluke Komisije o izmjenama trebalo svesti na najmanju moguću mjeru.
8. Svaki zahtjev za izmjenom, bila ona veća ili manja, ispitat će Komisija za svaki pojedini slučaj.
9. Komisija zadržava pravo odbiti zahtjeve za izmjenom projekta koji bi doveli do takvih izmjena operativnog programa koje ona smatra neprihvatljivima.
Članak 10.
POSEBNI UVJETI
Nije primjenjivo.
Članak 11.
JEZIK
Ovaj Dvostrani sporazum o projektu sastavljen je u dva primjerka na engleskom jeziku.
Potpisan, za i u ime Korisnika
u Zagrebu, 29. lipnja 2009.
Dr. Nikola Ružinski, državni tajnik pri Ministarstvu zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva, čelnik Operativne strukture za Operativni program »Zaštita okoliša«,
Potpisan, za i u ime Komisije,
u Bruxellesu, 23. travnja 2009.
Glavni direktor Glavne uprave za regionalnu politiku, Dirk Ahner
DODATAK I
FIZIČKI OBJEKT VELIKOG PROJEKTA
Operativni program
»Zaštita okoliša«
Br.: 2007HR16IPO003
Projekt
»Sustav vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda Slavonskog Broda«
Br.: 2008HR16IPR003
Naziv i broj prioritetne osi:
Prioritetna os 2 – »Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe i integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama«
Naziv i broj mjera:
2.1 – Uspostava modernih vodoopskrbnih sustava i mreža
2.2 – Izgradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda iz kućanstava i industrija i izgradnja/nadogradnja kanalizacijske mreže
1. TIJELO NADLEŽNO ZA PRIJAVU
(OPERATIVNA STRUKTURA)
Naziv: MINISTARSTVO REGIONALNOG RAZVOJA, ŠUMARSTVA I VODNOGA GOSPODARSTVA, Tijelo nadležno za Prioritetnu os 2
Adresa: Ulica grada Vukovara 220, 10000 Zagreb
Kontakt: gosp. Zdravko Krmek, državni tajnik,
čelnik Tijela nadležnog za Prioritetnu os 2
Telefon: +385 1 6307 411
Telefaks: +385 1 6151 821
E-pošta: zdravko.krmek@voda.hr
1.b. KRAJNJI KORISNIK (članak 15. Sporazuma o financiranju)
Naziv: HRVATSKE VODE
Adresa: Ulica grada Vukovara 220, 10000 Zagreb
Kontakt: gosp. Jadranko Husarić, generalni direktor
gosp. Siniša Širac, zamjenik generalnog direktora
Telefon: +385 1 6307 401
+385 1 6307 405
Telefaks: +385 1 6151-793
E-pošta: sinisa.sirac@voda.hr
2. KRAJNJI PRIMATELJ POMOĆI
Naziv: VODOVOD d.o.o. Slavonski Brod
Adresa: N. Zrinskog 25, 35000 Slavonski Brod
Kontakt: gosp. Vinko Bambir, direktor
Telefon: +385 35 442 515
Telefaks: +385 35 445 960
E-pošta: vodovod-sb@sb.htnet.hr
3. LOKACIJA PROJEKTA
3.1. Država korisnica: Republika Hrvatska
3.2. Županija/pokrajina: Brodsko-posavska županija
4. OPIS PROJEKTA
Projekt pripada Prioritetnoj osi 2 »Zaštita vodnih resursa Hrvatske kroz poboljšanje sustava vodoopskrbe i integriranog sustava upravljanja otpadnim vodama« Operativnog programa »Zaštita okoliša«. Projekt je prošao proces odabira u okviru Operativnog programa »Zaštita okoliša«. U skladu je s kriterijima odabira navedenima u Operativnom programu i uključen je u priložen indikativni popis velikih projekata u OP-u. Projekt će pridonijeti strateškim ciljevima Strategije upravljanja vodama koju je Hrvatski sabor usvojio 15. srpnja 2008. (NN 91/08), poput povećanja razine priključenosti stanovništva na javne sustave odvodnje, izgradnje uređaja za pročišćavanje otpadnih voda, unapređivanja kakvoće vode i povećavanja priključenosti na sustave javne vodoopskrbe. Pored toga, pridonijet će i usklađivanju s pravnom stečevinom EU-a vezanom uz Okvirnu direktivu o vodama i Direktivu o pročišćavanju komunalnih otpadnih voda.
Projekt je kao prioritetni projekt identificirala Radna skupina za Dunav i Crno more (DABLAS). Za pripremu projekta sredstva su osigurana iz Fonda investicijske potpore za Dunav (Danube Investment Support Facility) kroz Komisijin financijski instrument CARDS. Opći cilj projekta je podržati ulaganja u zaštitu okoliša na dunavskom slivu kako bi se poboljšali životni uvjeti i pridonijelo ispunjavanju regionalnih i nacionalnih ciljeva za smanjivanje onečišćenja.
4.1 Opći opis fizičkog objekta projekta
Projekt sadrži komponentu vodoopskrbe kao i kanalizacijsku mrežu, uključujući izgradnju uređaja za pročišćavanje otpadnih voda (UPOV) u Slavonskom Brodu. Grad Slavonski Brod nalazi se u istočnoj Hrvatskoj u Brodsko-posavskoj županiji. Sedmi je po veličini grad u Hrvatskoj sa 65.000 stanovnika (prema podacima iz 2001. godine).
Vodoopskrbnim sustavom upravlja komunalno poduzeće Vodovod d.o.o. Slavonski Brod, a opskrbljuje ukupno 72.000 stanovnika. Oko 80% tog stanovništva nalazi se na urbanom području Slavonskog Broda, a ostatak u ostalim općinama. Vodoopskrbnu distribucijsku mrežu čini oko 365 km cijevi od kojih je većina stara 15 – 40 godina. Procijenjeni gubici u mreži iznose 43%.
Radovi na vodoopskrbi tiču se izgradnje glavnih distribucijskih mreža i izgradnje vodospreme. Po završetku projekta, 4.300 novih stanovnika će biti izravno priključeno na vodoopskrbnu mrežu. Izgradnja priključaka do kućanstava financirat će se sredstvima samog komunalnog poduzeća. Nakon realizacije planirane investicije, procjenjuje se da će se gubici vode smanjiti za 20% u usporedbi s trenutnom situacijom.
Vezano uz komponentu odvodnje otpadnih voda, postojeća mreža odvodnje pokriva grad Slavonski Brod, uključujući Brodski Varoš, dio Brodskog Brda i Podvinja i naselje Tomica. Stopa priključenosti u gradu Slavonskom Brodu iznosi oko 74%. U općinama Gornja Vrba, Klakar i Podcrkavlje nema mreže odvodnje. Ukupna dužina kanalizacijske mreže je oko 151 km. Mreža je izgrađena većinom od betona i stara je između 20 i 30 godina. Gotovo čitav postojeći sustav u Slavonskom Brodu je mješoviti sustav. Izgradit će se oko 36 km novih kanalizacijskih kolektora kako bi se osiguralo priključenje 9.950 novih stanovnika u općinama Slavonski Brod, Klakar, Gornja Vrba i Podcrkavlje na kanalizacijski sustav.
Pored toga, otpadne vode ispuštene iz kanalizacijske mreže u Slavonskom Brodu se ne pročišćavaju. Otpadne vode se ispuštaju nepročišćene u rijeku Savu u Poloju. Izgradit će se uređaj za pročišćavanje otpadnih voda s trećim stupnjem pročišćavanja s kapacitetom za 80.000 ES.
4.2 Tehnički opis ulaganja u infrastrukturu
Projekt se sastoji od sljedećih glavnih stavaka radova i robe:
A. Vodoopskrba koja uključuje izgradnju:
7,2 km novih glavnih cjevovoda i nove vodospreme u Brodskom Brdu u gradu Slavonskom Brodu. Odnosi se i na zamjenu postojećih glavnih cjevovoda u dužini od 1,8 km i rekonstrukciju 50 glavnih čvorova u gradu Slavonskom Brodu.
Po završetku radova, na vodoopskrbnu mrežu bit će priključeno novih 4.300 stanovnika. Izgradnju sekundarnih mreža financirat i provodit će lokalne vlasti prije kraja provedbe projekta.
B. Odvodnja koja uključuje uglavnom izgradnju:
36,1 km novih kolektora, 8 crpnih stanica i 7 kišnih preljeva u gradu Slavonskom Brodu i u općinama Klakar, Gornja Vrba, i Podcrkavlje, kao i rekonstrukciju 0,7 km postojećih glavnih kolektora u gradu Slavonskom Brodu kako bi se osigurala kanalizacija za 9.950 novih stanovnika.
C. Uređaj za pročišćavanje otpadnih voda s trećim stupnjem pročišćavanja za 80.000 ES
Uređaj se sastoji od sljedećih glavnih dijelova: a) mehaničko pročišćavanje, b) biološko pročišćavanje, c) obrada mulja, te d) prerada i korištenje bioplina.
D. Oprema
Tiče se nabave sustava za pregled kanalizacije TV kamerom, uključujući vozila i dvije cisterne s kombiniranom vakuumskom/mlaznom pumpom.
E. Usluge
Ova se točka tiče nadzora izvršenja ugovora o izvođenju radova. Konzultantu će se povjeriti uloga Inženjera u skladu s FIDIC-ovim Uvjetima ugovora. Konzultant je dužan osigurati nadzor radova i osigurati da se ugovoreni radovi provode sukladno tehničkim specifikacijama i uvjetima ugovora.
5. CILJEVI
Glavni ciljevi projekta su sljedeći:
– Unaprijediti vodoopskrbni sustav kako bi se osigurala funkcionalnost čitavog sustava.
– Unaprijediti sigurnost vodoopskrbe za postojeće potrošače i priključiti otprilike 4.300 novih stanovnika u Slavonskom Brodu kroz jačanje vodoopskrbnog sustava i veći skladišni volumen.
– Unaprijediti postojeći kanalizacijski sustav čime će se omogućiti isplativije pročišćavanje otpadnih voda i povećati broj stanovnika (9.950) priključenih na sustav odvodnje.
– Izgraditi uređaj za pročišćavanje otpadnih voda za 80.000 ES, čime će se pridonijeti provedbi pravne stečevine EU-a, a osobito Direktive o pročišćavanju komunalnih otpadnih voda.
6. INDIKATIVNI FIZIČKI POKAZATELJI I/ILI POKAZATELJI NEPOSREDNIH REZULTATA
Niže navedeni pokazatelji mogli bi se korigirati ako se to smatra nužnim, osobito po završetku procesa ugovaranja. Ako bi to bio slučaj, pokazatelji će se potvrditi razmjenom pisama između Operativne strukture i službi Komisije.
Predloženi fizički pokazatelji i/ili pokazatelji neposrednih rezultata su sljedeći:
Indikativni pokazatelji (doprinos projekta pokazateljima Operativnog programa »Zaštita okoliša«) |
Prije (2007) |
Poslije (2013) |
Doprinos projekta |
a) Pokazatelji rezultata 1) Stanovništvo priključeno na saniranu vodoopskrbnu mrežu 2) Stanovništvo priključeno na novi/sanirani kanalizacijski sustav (ES) 3) Stanovništvo priključeno na UPOV (ES) b) Pokazatelji neposrednih rezultata 1) Nove vodoopskrbne mreže (km) 2) Sanirana/zamijenjena vodoopskrbna mreža (km) 3) Novi UPOV usklađen s pravnom stečevinom EU 4) Izgradnja/rekonstrukcija kanalizacijske mreže (km) |
0
0 0 0 0 |
100 000
7 20 3 50 |
78 000
7,2 1,8 1 36,8 |
Provedbom ovog projekta obuhvaćene su sljedeće direktive EU-a:
– Okvirna direktiva o vodama (2000/60/EZ)
– Direktiva o vodi za piće (81/858/EEZ, 91/692/EEZ i 1882/2003/EZ, 98/83/EZ)
– Direktiva o pročišćavanju komunalnih otpadnih voda (91/271/EEZ i 98/15/EZ)
– Direktiva o vodi za kupanje (76/160/EEZ, 91/692/EEZ, 1882/2003/EZ i 807/2003/EZ)
– Direktiva o kakvoći vode za slatkovodne ribe (78/659/EEZ, 91/692/EEZ, 1882/2003 i 807/2003/EZ)
– Direktiva o kanalizacijskom mulju (86/278/EEZ, 91/692/EEZ)
– Direktiva 85/337/EEZ o procjeni učinaka određenih javnih i privatnih projekata na okoliš.
7. INDIKATIVNI RASPORED AKTIVNOSTI/PLAN IZDATAKA
Predviđa se da će se projekt provoditi kroz četiri ugovora, kako slijedi:
Opis |
Vrsta ugovora radovi/roba/ usluge |
Procijenjena vrijednost ugovora, ne uključujući nepredviđene troškove (€) |
Pokretanje nadmetanja mjesec/godina |
Dodjela ugovora mjesec/godina |
Završetak ugovora mjesec/godina |
|
1 |
Izgradnja sustava vodoopskrbe i odvodnje |
Radovi, Crvena knjiga FIDIC-a |
11.762.889 |
05/2009 |
11/2009 |
12/2012 |
2 |
Izgradnja uređaja za pročišćavanje otpadnih voda |
Radovi, Žuta knjiga FIDIC-a |
13.545.000 |
06/2009 |
03/2010 |
12/2012 |
3 |
Nadzor nad izgradnjom sustava vodoopskrbe i odvodnje s uređajem za pročišćavanje otpadnih voda grada Slavonskog Broda |
Usluge |
1.500.000 |
04/2009 |
11/2009 |
12/2012 |
4 |
Dobava opreme |
Isporuka |
502.055 |
06/2009 |
11/2009 |
05/2011 |
8. SAŽETAK GLAVNIH REZULTATA EKONOMSKE I
SOCIJALNE ANALIZE TROŠKOVA I KORISTI
Sukladno analizi troškova i koristi koju su provela hrvatska tijela, glavni pokazatelji ekonomske i socijalne analize troškova i koristi su sljedeći:
– Procijenjena ekonomska neto sadašnja vrijednost (ENSV) za projekt je 2,8 milijuna €, a primijenjena socijalna diskontna stopa je 5,5 %.
– Procijenjeni omjer koristi i troškova je 1,08.
– Procijenjena ekonomska stopa povrata je 6,6%.
9. SAŽETAK FINANCIJSKE ANALIZE
Glavni zaključci financijske analize su sljedeći:
– Procijenjena financijska sadašnja neto-vrijednost (FNSV) projekta je -18 milijuna €.
– Procijenjena financijska interna stopa povrata (FISP) je – 1,9%.
– Prihvatljivi javni izdaci (stopa financijskog jaza: 69%) izračunati u skladu s člancima 17. i 19. Sporazuma o financiranju iznose 20.459.903 €.
– Doprinos Zajednice iznosi ukupno 15.344.925 €, a primjenjuje se stopa sufinanciranja prioritetne osi programa.
10. NAČELO ONEČIŠĆIVAČ PLAĆA
Trenutno je na snazi jedinstvena cijena. Ona se temelji na fakturiranoj količini vode. Uvest će se postupno povećanje cijena kako bi se pokrio pogon i održavanje čitavog sustava. Naknade koje će se primjenjivati bit će proporcionalne onečišćenju koje uzrokuju korisnici i stvarnoj potrošnji vode. Postojat će dvije vrste cijena – jedna za kućanstva, a druga za komercijalne svrhe.
11. FINANCIJSKA ODRŽIVOST I DOSTUPNOST
Sukladno analizi troškova i koristi koju su provela hrvatska tijela, projekt je financijski održiv i usluge koje će se naplaćivati smatraju se dostupnima.
Vezano uz pitanje dostupnosti, u obzir su uzeta dva glavna aspekta:
1. dostupnost usluga na temelju prihoda kućanstva.
2. Prosječna stopa naplate.
Prosječno kućanstvo u Županiji bi nakon završetka projekta izdvajalo 3% svog mjesečnog prihoda za vodoopskrbu i odvodnju i pročišćavanje otpadnih voda. Zapravo, cijena za kućanstvo od 1,78 €/m³ se smatra ekonomski prihvatljivom unutar trenutnog prihoda kućanstva, ali i na duži rok uzimajući u obzir postupno povećanje prihoda.
12. POGON I ODRŽAVANJE
Projekt će provoditi Hrvatske vode, dok je krajnji primatelj radova VODOVOD d.o.o. Slavonski Brod. Kako je propisano u članku 51. stavak 3. Sporazuma o financiranju, prije početka bilo kakvog ugovora u sklopu projekta mora se potpisati sporazum između Hrvatskih voda i VODOVODA d.o.o. Slavonski Brod. U tom sporazumu moraju se odrediti i način predaje projekta krajnjem primatelju nakon njegova završetka. Nakon završetka radova na projektu i njegove predaje krajnjem primatelju pomoći iz programa IPA, komunalno poduzeće VODOVOD d.o.o. Slavonski Brod bit će odgovorno za čitavo operativno, financijsko i administrativno upravljanje sustavom vodoopskrbe i odvodnje.
13. SAŽETAK GLAVNIH NALAZA PROCJENE UTJECAJA NA OKOLIŠ
Provedena je procjena utjecaja na okoliš. Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva je 3. rujna 2007. imenovalo Povjerenstvo za procjenu utjecaja projekta na okoliš. Povjerenstvo je održalo dvije sjednice. Na svojoj prvoj sjednici održanoj 20. rujna 2007., Povjerenstvo je zaključilo da Studiju utjecaja na okoliš treba izmijeniti i dopuniti. Povjerenstvo je također odlučilo uputiti Studiju na javni uvid.
Javni uvid proveden je na području Grada Slavonskog Broda u razdoblju od 27. listopada do 9. studenog 2007. Tijekom javnog uvida nisu dobivene nikakve primjedbe ili komentari. U gradu Slavonskom Brodu je 6. studenog 2007. održana i javna rasprava.
Na svojoj drugoj sjednici održanoj 21. studenog 2007. Povjerenstvo je prihvatilo izmjene i dopune Studije koje su dostavili nositelji zahvata. Povjerenstvo je zaključilo da je predloženi zahvat prihvatljiv za okoliš uz primjenu mjera zaštite okoliša i uspostavu programa praćenja stanja okoliša.
Konačno rješenje o prihvatljivosti projekta Ministarstvo zaštite okoliša, prostornog uređenja i graditeljstva je izdalo 26. studenog 2007. godine. Predloženi se projekt smatra prihvatljivim za okoliš.
14. TROŠKOVI I POMOĆ (U €)
A. Indikativna raščlamba troškova prema vrstama izdataka (€)
Stavka |
Ukupni troškovi (procjena) |
Neprihvatljivi troškovi |
Ukupno prihvatljivi troškovi |
1. Naknade za izradu planova/projekata |
645.000 |
– |
645.000 |
2. Kupnja zemljišta |
|
– |
0 |
3. Građenje |
18.332.889 |
– |
18.332.889 |
4. Postrojenja i strojevi |
6.832.055 |
– |
6.832.055 |
5. Tehnička pomoć |
|
– |
0 |
6. Promidžba |
|
– |
0 |
7. Nadzor tijekom građenja |
1.500.000 |
– |
1.500.000 |
UKUPNO |
27.309.944 |
– |
27.309.944 |
Nepredviđeni troškovi |
2.342.086 |
– |
2.342.086 |
SVEUKUPNO |
29.652.030 |
– |
29.652.030 |
B. Raščlamba prihvatljivih troškova prema komponentama (procjena)
Nije primjenjivo.
C. Očekivani financijski doprinos (€)
Procijenjeni |
Od čega |
Prihvatljivi javni izdaci |
Od čega doprinos Zajednice |
Javni doprinos |
Od čega: Nacionalni |
Međunarodna financijska institucija |
Ostalo |
(1)=(4)+5) |
(2) |
(3) |
(4)=(3x stopa sufinanciranja) |
(5)=(6)+(7)+(8) |
(6) |
(7) |
(8) |
29.652.030 |
- |
20.459.900 |
15.344.925 |
14.307.105 |
14.307.105 |
- |
- |
Napomena: Svi podaci, osim prihvatljivih javnih izdataka i doprinosa Zajednice, su indikativni. Neprihvatljivi izdaci uključeni su u javni doprinos.
15. UKLJUČENOST ME?UNARODNIH FINANCIJSKIH
INSTITUCIJA
Nema.
17. PROMIDŽBENE MJERE
Mjere za promidžbu pomoći Zajednice iz programa IPA uključivat će oglasne panoe s opisom projekta koji će biti postavljeni na projektnim lokacijama za vrijeme izvođenja radova. Troškovi oglasnih panoa uključeni su u troškove građenja. Promidžbene mjere odgovarat će promidžbenim zahtjevima utvrđenima u zakonodavstvu EU-a.
Sve druge promidžbene mjere financirat će se nacionalnim sredstvima, a uključivat će sljedeće:
– Dokumentacija o projektu dostavit će se medijima i svim drugim zainteresiranim stranama,
– Informiranje medija (tisak, radio, televizija) o pokretanju projekta i glavnim fazama njegove provedbe,
– Ceremonija na početku i zatvaranju građevinskih radova,
– Spomen ploče će nakon završetka radova zamijeniti oglasne panoe,
– Izdat će se posebna brošura u kojoj će se predstaviti napredak projekta s objašnjenjem financijske uloge programa IPA i važnosti projekta za javnost.
Članak 3.
Provedba Dvostranog sporazuma iz članka 1. ove Uredbe u djelokrugu je središnjeg tijela državne uprave nadležnog za poslove vodnoga gospodarstva.
Članak 4.
Ova Uredba stupa na snagu danom objave u »Narodnim novinama«.
Dvostrani sporazum iz članka 1. ove Uredbe stupio je na snagu danom potpisivanja.
Klasa: 441-03/09-01/08
Urbroj: 5030118-09-4
Zagreb, 30. srpnja 2009.
Predsjednica
Jadranka Kosor, dipl. iur., v. r.